Ringdrama.

Vi avslutade vår första riktiga dag här på Kreta med ett par drinkar på en bar i Platanias. Trevligt och avslappnande. Dagen började inte riktigt på samma sätt.

Efter att ha ätit en otroligt bra frukost här på hotellet gick vi ner till stranden och lade oss i en varsin solsäng. Vi orkade pressa en ganska lång stund, sen bestämde vi oss för att bada. Några simtag och vi hade tagit oss en bit ut i vattnet. Då utbrister J att oj, det var nästan så att det kändes som att hans ring skulle glida av fingret. Av ren instinkt tog jag upp min vänstra hand ur vattnet och till min förskräckelse var ringfingret helt naket. Ingen förlovningsring, ingen vigselring. På bara några simtag hade de med hjälp av solskyddsfaktorn glidit av fingret! Detta kunde bara inte vara sant! Vigselringen hade jag ju inte ens haft på mig i 48 timmar!

Vi skyndade oss upp ur vattnet och upp till vårt rum för att leta där, men min magkänsla sa att det var lönlöst. Jag hade verkligen inget minne av att jag hade tagit av mig dem. Vi gick tillbaka ner till vattnet, om trots att vi visste att det var lönlöst kunde vi inte låta bli att stirra ner i sandbottnen. Kanske kanske skulle vi se dem glimma till.

Ni kan inte ens tänka er känslan och alla tankar i mitt huvud. Även om försäkringen kanske skulle täcka en del av beloppet och jag kunde beställa nya, så skulle det ju ändå inte vara de ringarna. De skulle vara ersättningsringar. Vi gav upp letandet och lade oss att sola men stämningen var inte på topp. Lite dyster. Efter en stund bestämde sig J för att gå tillbaka till rummet för att leta. Jag låg kvar och var lite ledsen i ögat. Efter en lång stund kom han tillbaka och meddelade att han hade hittat dem! De låg i sängen, under kudden! Av någon märklig anledning hade jag förmodligen tagit av dem i sömnen.

Den där timmen innehöll ungefär så mycket sorg och drama som jag klarar av. Resten av veckan tar vi det lugnt 🙂

4 svar på ”Ringdrama.

1. Usch, kan bara föreställa mig 🙁 O så roligt med bröllop 🙂 grattis! Ha en fortsatt fin resa!

2. Å fyyyy!
    Tur ni hittade den:0)
    Jag har varit med om något liknande,jag knöt fast min förlovningsring på en tårtkartång för ett par år sedan :0/ vi leta å leta men där sattden:0) som du säger, finns inga som etsätter ringarna man tappat:0(
    Ha en fin semester:0) vart e malte!?:0)

3. Vi har varit med om typ samma sak med mina ringar i Thailand. Fast då försvann de på riktigt. De ramlade ur strandväskan och ner under plankorna på träaltanen vid poolen. Vaktmästaren på hotellet fick krypa ner under altanen och leta rätt på ringarna. De hittades!

Kan meddela att Niklas var stressad då 😉

4. Åh Gud, jag förstår verkligen stressen. Då VISSTE ni ju att de låg där, men inte om de skulle hittas. Vilken gullig vaktmästare som grävde fram dem ändå! 🙂