Första kvartalet.

I början av januari satte jag upp som mål att genomföra 58 ”riktiga” träningspass fram till den sista mars, alltså idag. Jag trodde att jag skulle uppnå målen med goda marginaler men pga ex influensan så uteblev all form av träning under ett par tre veckor. Jag fick jobba på här mot slutet för att fixa alla 58 pass, och jag klarade det! I lördags nådde jag 100% av målet och slog då till med att springa 5 kilometer på löpbandet. Det var länge länge sedan jag gjorde det sist så det var otroligt tillfredsställande att fixa det. Jag är så otroligt dålig på att springa, jag har så svårt att fortsätta så fort det börjar kännas jobbigt. Det där pannbenet… Men i lördags höll jag ut!

Så här på den allra sista dagen på utmaningen körde jag ett ”bonuspass”, nr 59, i form av spinn75, alltså spinning distans i 75 minuter. Det har blivit förvånansvärt få spinnpass under de här tre månaderna, jag gillar ju att svettas på sadeln. Med två barn här hemma och en man som också vill träna när han kommer hem efter jobbet så är det dock svårt att få till exakt alla pass man vill. Jag/vi har fått prioritera de pass jag/vi tycker är viktigast. Eller roligast. För jag är ju en sån som tränar det jag tycker är roligt och kanske inte det jag borde. Som tung styrketräning, det är någon jag egentligen borde ägna mig åt men det är ju inte lika roligt som exempelvis skivstång :).

Kvällens spinnpass var kul men det märks verkligen i bålen att jag har en del att jobba på där efter graviditeten. Det var svårt att hålla upp kroppen i 75 minuter, det var tungt att hålla tekniken mot slutet.

20140331-214931.jpg
En nöjd Alex efter det femtionionde passet för i år. Nu är frågan: hur ska nästa utmaning se ut? Ska jag försöka få in den där tunga styrketräningen nu kanske?

20140331-215432.jpg

2 thoughts on “Första kvartalet.

  1. Du behöver inte tung styrketräning, säger jag då en liten amatör. Bättre att gå på HIT eller Cirkelfys, lyfta skrot är ju på bekostnad av konditionen i såfall. Jag tror personligen att man blir starkare av typ skivstång och HIT och sådana pass än att bara lyfta vikter, alltså starkare hjärta och kropp.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *